3 avril 2012

Lilas Pastel Step by Step

Depuis que le soleil repointe son nez j'ai jeté mon dévolu sur la couleurs lilas! Cette couleur me donne le sourire! Mon meilleur ambassadeur reste le Nice is Nice de ESSIE. Et ô miracle, je suis dans la tendance pastel! C'est pourquoi je vous propose un step by step tout doux dans les tons lilas!



Comme promis je vous propose un make up réalisé grâce aux palettes Coastal Scents et surtout inspiré du printemps et de la tendance pastelle.
Pour cela j'ai utilisé ma palette métallique et ma palette neutre (cf article ici)

Etape 1: Poser une base, de préférence irisée. [base pearl ELF]

















Etape 2: Poser un fard violet/gris foncé irisé sur la paupière mobile. [Gypsy Silver CS]

Etape 3: Poser une touche lumière blanche sous le sourcil, plutôt mat pour contraster avec les ombres irisées. [Cloud White CS]

Etape 4: Poser un fard violet/gris irisé très pâle sur le reste de la paupière. [Eleven Silver CS]

Etape 5: Poser dans le creux de la paupière une ombre violette métallique aux reflets gris. [Eleven Midnight]

Etape 6: Estomper le creux et faire remonter l'ombre.

Etape 7: Tracer votre ras de cil inférieur avec la même ombre  que votre paupière mobile. [Gypsy Silver CS]

Etape 8: Poser une touche lumière blanche mat dans le coin interne et intensifier celle au ras des sourcils. [Cloud White CS]

Etape 9: Mettre du khôl sur la muqueuse supérieure et inférieure.

Etape 10: Poser le mascara. [Great Lash Blackest Black MAYBELLINE]
Et voila! Vous pouvez toujours rajouter un trait de liner. Mais ici je cherchais à faire un look neutre.


Personnellement je reste neutre pour la bouche (Rouge Parfait SHISEIDO BE-109) ou une touche de gloss!



Et vous le lilas? Fan?



xxx

16 commentaires:

  1. Très joli make up, j'adore ^^ J'aurais bien voulu voir une photo de ton visage en entier, ça a l'air de très bien t'aller ces couleurs :)
    Bisous !

    RépondreSupprimer
  2. Merci!!
    J'ai tenté mais chéri est arrivé dans la chambre donc pas eu le temps. Je crois pas que j'en ai une potable.
    Oui j'aime bien cette couleur ça passe bien avec mes cheveux et mon teint.

    RépondreSupprimer
  3. Très joli résultat !! ça te fait un très beau regard !! c'est joli .....

    RépondreSupprimer
  4. Yipee, MllePeaudePeinture poste à nouveau!!!! Tu m'as manqué tu sais? Bref, j'adore ce petit makeup, c'est frais, c'est sympa, c'est mignon! Je suis fan! J'ai bien envie de proposer ma version tient! Je te tiendrais update!

    RépondreSupprimer
  5. It's hard to find well-informed people about this subject, but you seem like you know what you're talking about!
    Thanks

    my blog post :: Louis Vuitton Bags

    RépondreSupprimer
  6. Hi there to every one, the contents existing at this
    web site are genuinely amazing for people experience, well, keep up the good work fellows.


    Look at my blog :: http://wealthwayonline.com/

    RépondreSupprimer
  7. Wonderful blog! I found it while browsing on Yahoo News.
    Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
    I've been trying for a while but I never seem to get there! Many thanks

    Look into my web site :: Abercrombie Pas Cher

    RépondreSupprimer
  8. Its such as you read my mind! You appear to understand so much approximately this, such as you wrote the
    book in it or something. I feel that you could do
    with some percent to force the message house
    a little bit, but other than that, that is excellent blog.
    A fantastic read. I'll certainly be back.

    Also visit my website: Air Jordan 2013

    RépondreSupprimer
  9. Pretty! This has been an incredibly wonderful article.

    Many thanks for supplying these details.

    My homepage - Louis Vuitton Handbags

    RépondreSupprimer
  10. Good day very cool blog!! Man .. Excellent .. Wonderful .
    . I will bookmark your web site and take the feeds also?
    I am glad to find a lot of helpful information here within the submit, we'd like develop more techniques on this regard, thank you for sharing. . . . . .

    my web blog :: Sac Louis Vuitton Pas Cher

    RépondreSupprimer
  11. Hey there would you mind letting me know which
    hosting company you're using? I've loaded your blog in 3 completely different internet browsers and
    I must say this blog loads a lot faster then most.
    Can you suggest a good internet hosting provider at a
    fair price? Thanks, I appreciate it!

    Here is my webpage :: Chaussures De Foot ()

    RépondreSupprimer
  12. I'm curious to find out what blog system you happen to be working with? I'm experiencing some
    small security problems with my latest website and I'd like to find something more risk-free. Do you have any suggestions?

    Here is my web page LeBron James 10 Shoes

    RépondreSupprimer
  13. There's certainly a lot to learn about this issue. I like all the points you have made.

    Here is my website: Michael Kors

    RépondreSupprimer
  14. all the time i used to read smaller posts that as well clear their motive,
    and that is also happening with this article which I am reading at this
    time.

    Here is my website ... New Kevin Durant Shoes

    RépondreSupprimer
  15. Great blog here! Also your web site a lot up very fast!
    What host are you the use of? Can I am getting your associate link to
    your host? I desire my site loaded up as fast as yours
    lol

    Here is my web site ... Air Max Pas Cher

    RépondreSupprimer
  16. I loved as much as you will receive carried out right here.

    The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish.
    nonetheless, you command get bought an impatience over that you
    wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.



    my homepage - Sac A Main Louis Vuitton ()

    RépondreSupprimer